نتایج جستجو برای عبارت :

اثبات خونخواهی خداوند از حسین (ع) در انجیل

خدا خالقی است که تمام علوم را ساخته است. ولی سؤال اینجاست که آیا میشود با علومی که خداوند ساخته است او را اثبات کرد. برخلاف تصورات بسیاری از افراد که حتی من را از انجام این تحقیقات بازداشتند جواب مثبت است و با علم فیزیک که مادر علوم تجربی میباشد میتوان به این نتیجه رسید که خداوند وجود دارد.             
                                                                                           إن فی ذلک لآیات لأولی الالباب
 
       
 

ادامه مطلب
روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت
میگفت: دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید
چون مسیحیت واقعاً برحق است
بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید...!
 
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد
به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان گفت
دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!!
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
به نام خداوند رنگین کمان
خداوند بخشنده و مهربان خداوند گل های رنگا و رنگخداوند پروانه های قشنگ خداوند ماه و خداوند آبآفرینندگارِ نور و آفتاب خداوند دریا و باد و بارانخداوند بخشنده ی مهربان خداوندی که از همه برتر استکه او اولین بوده و آخر است خدایا به ما مهربانی بدهدلی بزرگ و آسمانی بده دلی صاف باشد و زلال تر از آبدلی پر نور باشد و گرم چون آفتاب
 
 سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
سلام.
در مطلب اول قصد داشتم دلایل علمی برای وجود داشتن خداوند بیان کنم.
اما هر چی فکر کردم دیدم خیلی امر بدیهی هست که بخوایم ثابت کنیم این دنیا به این عظمت و نظم و بزرگی ، دارای خالق بزرگ و متفکر و قدرتمندی هست.
..........
از کوچیک ترین ذره کیهان تا بزرگترین جرم آسمانی ، دارن از یک سری قوانین و مقررات پیروی می کنن که مهال ممکنه همینطوری شکل گرفته باشه و قطعا یه موجود (خداوند) با قدرتی باور نکردنی و علمی تمام و کمال اون رو ایجاد کرده.
...........
من فکر می ک
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستی کوچکتر و حقیرتر میشوی 
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستی کمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن است و بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست 
هر چه که بود گذشت از نو شروع کن و خودت را برای خودت اثبات کن...
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستیکوچکتر و حقیرتر میشوی
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستیکمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن استو بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست
هر چه که بود گذشتاز نو شروع کنو خودت را برای خودت اثبات کن...
وقتی دنبال اثبات کردن خودت برای دیگران هستیکوچکتر و حقیرتر میشوی
ولی وقتی که دنبال اثبات خود برای خودت هستیکمترین اتفاقی که می افتد تغییر کردن استو بزرگترین اتفاقش تحول درونی توست
هر چه که بود گذشتاز نو شروع کنو خودت را برای خودت اثبات کن...
خداوند به صورتم سیلی می زند تا سختی زندگی را نشانم دهد اما برای پسر همسایه یک دوچرخه جدید می خرد تا آن را در امتحان الهی قرار دهد! چه کسی می تواند اثبات کند اگر سهم من به جای سیلی یک دوچرخه نبود، شکر گذار نبودم؟! کسی که هیچگاه در وضعیت نداشتن مطلق نبود چگونه می تواند برای دزدی قانون تنظیم کند! باید باور کرد خداوند در بین مخلوقانش تبعیض قائل می شود. آنگاه از همه انتظار شکر گذاری دارد! ای کاش خداوند نعمت سپاس گذاری را در همین دنیا به آدم میداد، ای
جمهوری اسلامی یک نفی با خود دارد، یک اثبات.نفی استثمار، نفی سلطه‌پذیری، نفی تحقیر ملت به وسیله‌ی قدرتهای سیاسی دنیا، نفی وابستگی سیاسی، نفی نفوذ و دخالت قدرتهای مسلط دنیا در کشور، نفی سکولاریسم اخلاقی؛ اباحیگری؛ اینها را جمهوری اسلامی قاطع نفی می‌کند.یک چیزهائی را هم اثبات می‌کند. اثبات هویت ملی، هویت ایرانی، اثبات ارزشهای اسلامی، دفاع از مظلومان جهان، تلاش برای دست پیدا کردن بر قله‌های دانش؛ نه فقط دنباله‌روی در مسئله‌ی دانش، و فت
بسم الله الرحمن الرحیم
 
​​​​یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
دلایل زیادی دارد
ولی یکی از دلایل این است که 
پیامبر با ازدواج عایشه و حفصه اثبات کرد که ازدیاد نسلش و جانشین پس از او به امر خداوند است و جز خدیجه هیچ کس لیاقت ندارد که لایق فرزندان و نوادگان و جانشینان پیامبر باشد،
به دلیل حسادت و بغض و کینه به پیامبر ایراد گرفتند ، پیامبر هم در سوره کوثر این امر را گوشزد کرد که همه ابتر هستند
و هم با ازدواج با دختر ابابکر و عمر اثبات کرد که تن
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در دعای افتتاح، به این نکته اشاره میکنیم که بدون اجازه خدا نمی‌توانیم بگوییم خدایا،اگر این قدرت را پیدا می کنیم نام خداوند را بر زبان و قلب جاری می کنیم تنها از سر لطف خداوند است...
چه افتخاری بالاترازاین و اثبات محبت به این واضحی ...
خدا اجازه میدهد تا (کونوقردة الخاسئینی)مانند من به درگاهش رود و بگوید خدا...
پس بدون شک درین اجازه محبت و توجه و استجابتی است...
و وای به حالم اگر حال دعا کرد
اثبات قانون جذب توسط آیات قرآن کریم
اثبات قانون جذب در قرآن کریم به خیلی ها (مخصوصا به من ) کمک کرد تا درک بهترین از این قانون داشته باشیم و همونطور که در پست قانون جذب چیست در آیات قرآن صحبت هایی در مورد این قانون عالی و کاربردی آمده است .
ادامه مطلب
Immortality
ایمان
گروی در ساحت بحث جاودانگی با ایمان گروی مطرح در باب اعتقاد به خداوند متفاوت است
.  استدلال های گوناگون اثبات خداوند هریک دچار اشکالاتی هستند . برهان
وجوب و امکان که ابن سینا آن را روش صدیقین در اثبات خداوند قلمداد کرده از سوی
افرادی هم چون میرزا مهدی آشتیانی با اشکالات عدیده ای مواجه شده است . برهان
تجربه ی دینی گاتینگ که آن را برهانی ارزشمند قلمداد می کند از سوی پویمن با
اشکالاتی مواجه شده است . اما مجموع استدلال های اقامه شده در
«٧٤»یَخْتَصُّ‌ بِرَحْمَتِهِ‌ مَنْ‌ یَشاءُ وَ اللّهُ‌ ذُو الْفَضْلِ‌ الْعَظِیمِ‌ (خداوند)هرکه را بخواهد به رحمت خویش اختصاص دهد و خداوند صاحب فضل بزرگ است. نکته‌ها: این آیه،تصوّر غلط‍‌ یهود را که خداوند هیچ قومى را مانند یهود مورد لطف خویش قرار نمى‌دهد،نفى کرده و مى‌فرماید:خداوند بهتر مى‌داند چه کسى را
ادامه مطلب
به نقل از سایت مشاوره کیفری دینا ، برای پاسخ به این سوال که قسامه چیست باید گفت که قسم یا قسامه به معنای سوگند خوردن یا گناه و شاهد قراردادن خداوند است بر اینکه فرد ادا کننده سوگند بیانات خود را درست می گوید . اثبات دعوا با قسامه در جرایمی که مجازات آن تعزیر و حدود است قابل اثبات نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اثبات دعوا با قسامه در امور کیفری بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1384/قسامه-در-امور-کیفری.html
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اثبات وقوع معاد 
 
علومی که انسان کسب می‌کند یا از طریق شناخت های تجربی و حسی است و یا شناخت عقلی و یا علوم نقلی است. یعنی علومی که از راه خبر دادن پیام آور صادق برای ما باور حاصل می‌شود. هنگاهی که وجود خداوند یکتا و پیامبری پیامبر اسلام و جانشینان معصوم آن حضرت و حقانیت قرآن کریم اثبات گردید استناد به قول ذات اقدس حق تعالی و معصومین علیهم السلام یقین آور می‌باشد.
۱- قرآن کریم پیامی است که از طرف خدای متعال به بندگانش ف
اصل باطل بودن تسلسل و نیاز مندی هرچیز به علت ابتدا باید تعریف درستی از این دو اصل ارایه شودباطل بودن تسلسل بدین معنس است: در قهقرای معلول ها افتادن و پیدا نکردن stop place . و دلیل باطل بودنش این است که اصل علت العلل در اینجا کمک میکند و به سیر قهقرایی پایان میدهد. چکن هرچیزی علتی دارد و معلول بدون علت نداریم.به stop place همان علت العلل میگویند .در الهیات و اخصوصا اثبات خداوند بی نهایت و بدون حد و حدود و واجب من جمیع جهات از این اصلول استفاده می سود. در و
اصل باطل بودن تسلسل و نیاز مندی هرچیز به علت ابتدا باید تعریف درستی از این دو اصل ارایه شودباطل بودن تسلسل بدین معنس است: در قهقرای معلول ها افتادن و پیدا نکردن stop place . و دلیل باطل بودنش این است که اصل علت العلل در اینجا کمک میکند و به سیر قهقرایی پایان میدهد. چکن هرچیزی علتی دارد و معلول بدون علت نداریم.به stop place همان علت العلل میگویند .در الهیات و اخصوصا اثبات خداوند بی نهایت و بدون حد و حدود و واجب من جمیع جهات از این اصلول استفاده می سود. در
 جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی
 جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی


جزوه ادله اثبات دعوی عباس کریمی جزوه ادله اثبات ،دکتر عباس کریمی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. دانلود جزوه کتاب ادله اثبات دعوا عباس کریمی  دانلود جزوه کتاب ادله اثبات دعوا تالیف دکتر عباس کریمی از انتشارات پیام نور به انضمام نمونه سوال همراه با پاسخنامه که با کیفیت عالی در قالب pdf توسط وب سایت ...
برهان صدیقین و حرکت جوهری از مباحث بسیار مهم توحیدی است. بهترین و ساده‌ترین بیان از این دو برهان به خصوص برهان حرکت جوهری بیانی است که آقای طاهرزاده در این کتاب در مختصری آورده است.این ۱۰۰ صفحه حاصل بیش از ۲۰ سال تدریس ایشان است که باتقسیم بندی‌ها و بیانات ابتکاری حود این دو برهان را برای اهلش آسان و ملموس و کاربردی نموده است.شما در برهان صدیقین برای اثبات وجود خدا نیاز به هیچ مقدمه‌ای ندارد؛ بلکه از خود خدا متوجه خدا می‌شوید! خدایی که در
شیوه صحیح طرح دعوی اثبات مالکیت در مورد املاک دارای سند رسمی بدین شرح است: شخصی با در دست داشتن اسناد عادی مدعی مالکیت بر رقبه ای است که سابقاً سند رسمی مالکیت آن به نام شخص ثالثی صادر شده است، در چنین مواردی در واقع شخص مدعی است که صدور سند مالکیت به نام شخص ثالث، من غیر حق و خلاف حقوق وی بوده است و ثبت ملک به نام صاحب سند را غیر قانونی می داند. بدیهی است که در چنین مواردی با توجه به ماده 22 قانون ثبت، مالکیت مدعی علیه بر رقبه موضوع دعوی تثبیت شد
به موجب ماده ۱۲۵۸ قانون مدنی، دلایل اثبات دعوی از قرار ذیل است:
۱- اقرار؛
۲- اسناد کتبی؛
۳- شهادت؛
۴- امارات؛
۵- قسم.
همچنین به موجب ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است.
بنام خداوند قادر ز هیچ
خداوند فکر و خداوند ایج 
خداوند افراد ایجی تبار 
هنر با هنرمند گرددبسیج
با سلام به همه کسانی که زادگاه خودشان و یا پدرانشان ایج بوده و این افتخار بزرگی است که منسوب به ایج باشیم و این وب لاگ اختصاص دارد به هنرمندان ایج اعم از :
شاعران 
بازیگران 
ورزشکاران 
خطاطان
نویسندگان 
ایده های برتر 
مدال آوران 
حافظان 
متفکران 
اندیشمندان 
دانشجویان برتر 
دانش آموختگان برتر 
مدرسان برتر 
صنف های برتر 
مشاغل برتر 
خیرین 
و.....
بنام خداوند مهر خداوند نیک خداوند آگاهی
سلام
عرض احترام دارم خدمت. همراهان عزیز مبحث شعر و قوالب آن
جلسه چهاردهم با اندکی تاخیر به روز رسانی شد. 
از اینکه در ارائه این مطلب وقفه ایجاد شده، عذرخواهی می کنم. 
از اینکه در این راه، مشوق. و همراه ما هستید، از شما تشکر می کنم. 
با عشق و مهر
مریم راد " واژه
سر آغاز
به نام خداوند جان آفرین............حکیم سخن در زبان آفرین
خداوند بخشنده دستگیر..........کریم خطابخش پوزش پذیر
به درگاه لطف و بزرگیش بر..........بزرگان نهاده بزرگی ز سر
به امرش وجود از عدم نقش بست........که داند جز او کردن از نیست هست؟
 
بوستان حضرت سعدی،در نیایش خداوند،سرآغاز.
 
 
بار اثبات در دعوی اعسار از پرداخت مهریه در خصوص دعوی اعسار نسبت به مهریه با توجه به صریح ماده ۷ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی از آنجایی که  مهریه جز دیون ابتدایی بوده و از آنجایی که مدیون در عوض مهریه مالی دریافت نکرده بار اثبات دعوی بر عهده ی خوانده دعوی اعسار می باشد و به عبارت دیگر خوانده دعوی اعسار بایستی تمکن خواهان دعوی اعسار از پرداخت مهریه را به اثبات برساند در غیر این صورت دعوی اعسار با سوگند خواهان پذیرفته می شود.
Immortality
ایمان
گروی در ساحت بحث جاودانگی با ایمان گروی مطرح در باب اعتقاد به خداوند متفاوت است
. استدلال های گوناگون اثبات خداوند هریک دچار اشکالاتی هستند . برهان
وجوب و امکان که ابن سینا آن را روش صدیقین در اثبات خداوند قلمداد کرده از سوی
افرادی هم چون میرزا مهدی آشتیانی با اشکالات عدیده ای مواجه شده است . برهان
تجربه ی دینی گاتینگ که آن را برهانی ارزشمند قلمداد می کند از سوی پویمن با
اشکالاتی مواجه شده است . اما مجموع استدلال های اقامه شده در
ازم پرسید به نظرت خدا برای چی دیده نمیشه؟
قبل از اینکه من بخوام جوابمو بگم خودش گفت: 
خداوند از شدت ظهوره که دیده نمیشه!

+فکر کنید بهش.
اینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ اللهِ
به هرکجا که رو کنید به خداوند رو کرده‌اید.  ۱۱۵ بقره.
+عنوان: جمله‌ی خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام که درخواست دیدن خدا را داشت. آیه ۱۴۳ اعراف.
توکل چه کلمه زیباییست...
اجازه دادن به خداوند که خودش تصمیم بگیرد
تنها خداوند است که بهترینها را برای بندگانش رقم میزند
فقط بخواهیم و آرزو کنیم، اما پیشاپیش شاد باشیم 
ایمان داشته باشیم که رویا هایمان همچون بارانی در حال فرو ریختن اند
چرا که خداوند نه به قدر رویاهایمان بلکه به اندازه ایمان و اطمینان ما انسانهاست، که میبخشد.
چکیدههر کس مدعی حقی باشد باید آن را اثبات کند و مدعی علیه نیز
هرگاه در مقام دفاع، مدعی امری شود که محتاج به دلیل باشد اثبات امر بر
عهده او است(ماده ۱۹۷آیین دادرسی مدنی). سوگند از ادله اثبات دعوی به شمار
می‌روند که در ماده ۱۲۵۸ قانون مدنی نیز، بیان شده‌اند.
سوگند نیز
اخبار از مشاهدات  و مسموعات است. سوگند عبارت است از بیان امری با گواه
قرار دادن خداوند. شخصی که قسم یاد می‌کند در حقیقت به شهادت پروردگار
متوسل می‌گردد. بنابراین در سوگند یک ن
«١٩»إِنَّ‌ الدِّینَ‌ عِنْدَ اللّهِ‌ الْإِسْلامُ‌ وَ مَا اخْتَلَفَ‌ الَّذِینَ‌ أُوتُوا الْکِتابَ‌ إِلاّ مِنْ‌ بَعْدِ ما جاءَهُمُ‌ الْعِلْمُ‌ بَغْیاً بَیْنَهُمْ‌ وَ مَنْ‌ یَکْفُرْ بِآیاتِ‌ اللّهِ‌ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ سَرِیعُ‌ الْحِسابِ‌ همانا دین(مورد پذیرش)نزد خداوند،اسلام(و تسلیم بودن در برابر فرمان خداوند)است و اهل کتاب اختلافى نکردند،مگر بعد از آنکه علم(به حقّانیت اسلام)برایشان حاصل شد،(این اختلاف)از روى حسادت و دشمنى م
با دقت نگاه کن در هرجا هر چیزی که رشد میکندخداوند حضور داردچرا که تنها خداوند است که رشد میکنددر هر چیز قابل رشد خدا حاضر استوقتی برگی جوان بر درختی ظاهرمیشود،خداوند است که در او رشد میکندوقتی اشک از چشمان زن  یا مرد فرو میچکداین خداوند است که می گریددر هر کجا که زندگی جاری است خدا هم هستخوب گوش کنیدنزدیک تر بیاییدبا دقت احساس کنید آگاه باشیدشما در سرزمین مقدس هستید
 
مریم کریمی 
اسفند 1398
 
– 13 صفحه وورد قابل ویرایش
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دعوی – 13 صفحه وورد قابل ویرایش
الف:مبحث اول:کلیات
۱- بند اول:تعریف قسامه
۲- بند دوم: قلمرو قسامه
ب:مبحث دوم:اقامه قسامه
۱-بند اول:مطالبه بینه از متهم(مدعی علیه)
۲-بند دوم:قسامه مدعی
۳-بند سوم:دیدگاه قوانین مصر
ج:مبحث سوم: تعداد قسم
۱- بند اول :تعداد قسم در قتل
۲- بند دوم:تعداد قسم در جراحات
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دعوی – 13 صفحه وورد قابل ویرایش
 
تحقیق آماده سوگند از ادله اثبات دع
هر طور که فکر می‌کنم از حکمت خداوند به دور است.
از عقلانیت هم به دور است...
اصلا از همه چیز به دور است!!!
در جنگی خصمانه مقابل دشمن، پیروز شوی و خاکت را پس بگیری
فرماندهان زیادی شهید شوند درست...
دوستداران حق، نوربالا زنان در دامان سید الشهدا جای بگیرند، درست...
اما خداوند همه خوب‌ها را ببرد و کسی دیگر نماند؟!
کسی به خوبی آنان که رفته‌اند نماند که بار روی زمین مانده را بردارد؟!
یعنی هر چه امثال شهید همت و باکری و باقری و ... بودند رفتند و پرکشیدند و
ترجمه صمد به «توپُر» سوءتفاهم برانگیز به نظر می رسد اما آن را می توان در جهت صحیح فهمید. اینکه بزرگان عرفان در تفسیر صمد آن را به معنای توپر گفته اند از کلمه مصمت اخذ شده و این ترجمه دلیل لغوی، قرآنی و روایی دارد. تأکید بر مصمت بودن برای بیان  رابطه خدا با خلق است. هیچ چیزی از خدا خارج نشده است یعنی همه چیزها مال خداست. نکته مهم این است لم یلد و لم یولد دو معنا دارد یکی اینکه خدا از غیر منزه است و دیگر اینکه همه چیز در مالکیت خداست و همه بنده او هس
اولاً خداوند در آیه 124 سوره بقره می فرمایید:
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۖ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قر
آدمهای توی این کشور،
و مخصوصا ایرانیهای این کشور رو،
بیشتر درگیر اثبات اینکه: تنها نیستن (ولی هستن)، دلتنگ نیستن (ولی هستن)، خوشگل هستن، وایت هستن، جذاب هستن، کار مهمی میکنن، برای این مملکت مهم هستن، دوست های زیادی دارن، افسرده نیستن، و... یافتم.
 
نگران آدمهای این کشور هستم.
 
در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان ، توضیح می دهیم: “همانگونه که دکتر صلاح بیمار را هرچه که هست ، قلمداد می کند ، بنابراین خداوند متعال هر چه را برای ما دارد بهتر می کند.” کمتر به یک و بیشتر به یکی می دهد و ما نباید اعتراض کنیم. اگر روح را پیدا کنیم که از آنچه خدا به ما می دهد راضی باشیم ، خداوند از ما راضی خواهد بود. اما اگر در دل خود شکایت کنیم که خداوند عده ای به ما داده است ، این بدان معنی است که خداوند نیز از ما…
ادامه این نوشته در کانال ت
خداوند، خود دلیل بر خویشتن است. به اوست که جهان قائم است و به اوست که می‌توان جهان را شناخت. و خلیفۀ او بر زمین کثرات و رنج‌ها، انسان است. انسان مظهر نمایش اوست؛ اگر به او نظر کند و جز او نبیند. و شهید نظر به وجه الله می‌کند و در خون خویش، دلیلی ست بر وجود خداوند. 
هر که تمنای دیدار خداوند را دارد به شهید بنگرد که چگونه با جان خویش به او اشاره می‌کند.
اولاً خداوند در آیه 124 سوره بقره می فرمایید:
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۖ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قر
هرروزبا قرآن و حدیث: پیامبر رحمت و مهربانی فرمود :
هنگامی که مردم دسته جمعی گناه کنند خداوند بلایی فراگیر و همگانی بر ایشان نازل فرماید تا متنبه شوند و توبه کنند 
هنگامی که امر به معروف و نهی از منکر فراموش و ترک شود خداوند آن قوم را خانه نشین میکند 
و هنگامی که یاد وذکر خدا از دلها بیرون رود خداوند ترس از مرگ رابین آنها زیاد کند تا خوشی دنیا را نبینند 
اصول کافی/ جلد ۴ /ص ۱۴
بسم الله الرحمن الرحیم
 
گاهی آدمی با خود می اندیشد که وقتی خدای به این بزرگی هست
وقتی خداوند آسمانی به این بزرگی خلق کرده است
اگر آدمی سؤالی در مورد خلقتی دارد
آیا بهتر است از خالق بپرسد
یا از مخلوق....
 
کلا اینکه چرا انسان ها در جایی که خالق شان وجود دارد
درب خانه مخلوق را می زنند
به نظر
بواسطه جهل است...
 
همان ما قدر الله حق قدره....
 
و نکته جالب دیگری که هست این است که
حضرت موسی علیه السلام
در مقابل فرعون
هیچ نداشت و دست اش خالی خالی بود...
ولی خ
کسب درآمد اینترنتی واقعی+اثبات پرداختی
 
کسب درآمد اینترنتی به دلار به صورت واقعی
+اثبات پرداختی ها و چت عمومی بین کاربران 
کسب درآمد به صورت بازی به صورت خرید و فروش حیوانات 
باید صبر کنید حیوان شما که به صورت بچه هست کم کم بزرگ بشه و اونو به فروش برسونید
کسب درآمد به روش مزرعه داری
+کسب درآمد از طریق پرورش ماهی در آکواریوم 
اثبات پرداختی ها + چت عمومی موجود هست که اثبات میکنه پرداختی داره و میتونید در این باره از سایر کاربران سوال کنید
برای
امام حسین(ع) در دعای عرفه می فرماید: «کیف یستدل علیک بما هو فی وجوده مفتقر الیک؟ ایکون لغیرک من الظهور ما لیس لک حتی یکون هو المظهر لک؟ متی غبت حتی تحتاج الی دلیل یدل علیک؟ ؛
چگونه برای اثبات وجود تو می توان به چیزی (مخلوقات) استدلال کرد چرا که آنها خود وجودشان را از تو گرفته اند؟ آیا غیر تو ظهور بیشتری دارد که بخواهد به تو ظهور بدهد؟ تو چه وقت غایب شده ای که نیاز باشد برای اثبات تو دلیل اقامه شود؟».
 
:دلنشین
 
 
الف:مبحث اول:مفهوم اقرار
۱- بند اول:معنای لغوی
۲- بند دوم: معنای اصطلاحی
ب:مبحث دوم :اقسام اقرار
۱- بند اول:اقرار کتبی و شفاهی ،فعلی و اشاره ای
۲- بند دوم: اقرار معلق و منجر
۳- بند سوم :اقرار صریح و ضمنی
۴- بند چهارم :اقرار ابتدائی و اقرار در پاسخ به سوال و اقرار مترتب بر دعوی
۵- بندپنجم: اقرار ساده ،اقرار مقید واقرار مرکب
۶- بند ششم :اقرار کلی وجزئی
۷- بند هفتم :اقرار در دادگاه و اقرار در خارج از دادگاه
۸- بند هشتم :اقسام اقرار در قانون مصر
تحقیق آم
دانشمندان با استفاده از محاسبات ریاضی وجود خدا را اثبات کردند!!دانشمندانِ ریاضی به طور تحلیلی وجود خدا را اثبات کردند بعد از اینکه موفق به حل معادله ای شدند که یک قدرت برتر را نشان میدهد!! دو دانشمند برجسته علوم کامپیوتر میگویند که وجود یک نیروی برتر را در جهان با استفـاده از معادلالت گودل نشان دادند!!در سال 1978 کرت گودل ریاضی دادن بزرگ تاریخ در حالی که معادلات پیچیده ی ریاضی بر پایه منطق هنوز به پاسخ نرسیده بود، دار فانی را وداع گفت.گودل ریا
 
الف:مبحث اول:تعریف شهادت
۱- بند اول :معنای لغوی
۲- بند دوم :معنای اصطلاحی
ب:مبحث دوم:بینه و شهادت
۱- بند اول :معنای بینه
۲- بنددوم: انواع بینه
۳- بند سوم :شهادت در قوانین ایران
ج:مبحث سوم : شرایط و شاهد
۱- بند اول: دیدگاه قانون مصر
د:مبحث چهارم: منشاء علم شاهد
۱- بند اول: دیدگاه حقوقدانان مصری
۲- بند دوم:نظریه قانون مصر
ه:مبحث پنجم: نصاب شهادت
۱- بند اول: نصاب شهادت در حق الله
۲- بند دوم: نصاب شهادت در حق الناس
۳- بند سوم:نصاب شهادت در قوانین جدید مصر
ی:م
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
...بارها اعلام کرده ام این حقیر در خصوص اثبات ولایت مولایم امیرالمومنین علی علیه الاف السلام که جای خود برای اثبات مقام محیرالعقول دردانه سه ساله ارباب و ولی نعمتم حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه الاف السلام حاضر به مباهله هستم...
الاها عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
مشاوره حقوقی اثبات زوجیت : تشکیل خانواده و ازدواج کردن به عنوان یک فعل نیکو در جامعه محسوب می شود زیرا  همه جوامع در هر جای دنیا فارق از هر دین و مذهبی، تشکیل خانواده را امری نیکو ومقدس قلمداد می کنند،در برخی از موارد طرفین نکاح اعم از زن و مرد منکر وجود رابطه زوجیت  و درحقیقت ازدواج می شوند درمشاوره حقوقی اثبات زوجیت باید بیان داشت ، انکار ازدواج و وجود رابطه زوجیت بیشتر در مورد نکاح و ازدواج موقت پیش می آید. قطعا ازدواج موقت استحکام  نکاح و
{امام مهدی(عج) در قرآن - شماره 39}
 
اثبات عمر طولانی امام مهدی از قرآن
 
فلَوْلَا أَنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِینَ، لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ [صافات/۱۴۳و۱۴۴]
ترجمه: اگر او از تسبیح گویان نمی بود، حتما در شکم ماهی تا روزی که خلق مبعوث شوند، باقی می ماند.
حضرت یونس در معده نهنگ قرار داشت؛ جای هضم هر چیزی! نه هوایی، و نه نور و روشنایی! به عبارتی در بدترین موقعیتِ حیات بود! خدایی که قدرت دارد بنده اش را تا روز قیامت در چنین مو
✍️امام علی(ع) در خطبه‌اش فرمودند:
به خداوند پناه می‌برم از گناهانی که نیستی را نزدیک می‌کند. یک نفر گفت آیا گناهانی هست که فناء را نزدیک کند؟ فرمودند: بله قطع رحم. به درستی که خانواده‌ای که با هم جمع شوند و مواسات نمایند با یکدیگر، خداوند رزق آن‌ها را زیاد می‌فرماید. و خانواده‌ای که از هم جدا شوند و از یکدیگر ببرند خداوند ایشان را از توسعه در رزق و طول عمر محروم می‌فرماید هر چند اهل تقوی باشند!
گاهی در مواقع بیکاری به خلقت های خداوند فکر می کنیم به این خلقت هایی که انسان را شگفت زده می کند.
از جمله این نعمت ها این است که خداوند ما را به گونه ای خلق کرده است که ما هم می توانیم یک گوینده را خلق کنیم که می تواند به کسانی که سخنان آن را می شنوند رسم زندگانی را بیاموزد.
نام آن گوینده کتاب است.
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 37}
 
زمین از حجت خالی نمی ماند
 
شیخ اشراق درباره وجوب امامت می‌نویسد: «جهان هیچ‌گاه از حکمت و از وجود کسی که دارای حکمت باشد و حجج و بینات خدا نزد او باشد، خالی نبوده است و این چنین کسی خلیفه خداست و تا زمین و آسمان برپاست، چنین خواهد بود... و زمین هرگز از چنین انسانی تهی نخواهد بود... اینکه می‌گویم ریاست با اوست مقصودم حکومت ظاهری او نیست، بلکه گاهی در نهایت پنهانی (غیبت) به سر می‌برد... ریاست جامعه با این انسا
پیرمرد غضب آلود و با لحنی کاملا جدی،مستقیم به چشمانم خیره شد و با نهیب گفت "بترس از معصیت شاهدی که خود صیاد و قاضی است.".همین یک جمله! آخرین هشدار را به من داد.{اما گوش شنوا کو؟؟}
انَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ .خدای تو در کمین است.این جمله ی خبری است.گویا سرّ درونم برایش فاش شده بود. خداوند اصلا دوست ندارد بنده اش را اینچنین ببیند. خداوند بسیار بیزار است و قطعا باعث برانگیختگی خشم و ناراحتی خداوند میشود.خداوند در کمین است و هر لحظه به تو احاطه کام
حضرت می­فرماید: سیاست آن است که حقوق خداوند، و حقوق زنده‌­ها، و حقوق مرده‌­ها را رعایت کنی.
 اما حقوق خداوند؛ پس عبارت است از انجام آنچه که خواسته خداوند است و پرهیز از آنچه که او نهی کرده است.
     و اما حقوق زنده‌­ها، 
آن است که به وظیفه خود در برابر برادرانت عمل کنی و از خدمت امت خویش بازنمانی 
و تا زمانی که ولی امر مسلمین با امت خود صادق است، با او صادق باشی 
و هنگامی که وی از راه راست منحرف شد، عقیده‌­ات را رودرروی او اظهار کنی 
     و ام
خداوند گفته به والدین تون نیکی کنید، حالا تکلیف اون هایی که مورد ظلم والدین شون قرار میگیرند چیه؟، دیگه بدبخت تر از کسی که والدینش هم بهش ظلم کنند وجود نداره، دیگه ظلم غریبه پیشکش،  آیا فقط آق والدین وجود داره یا آق ولدین هم وجود داره، به نظرتون خداوند برای این جور مواقع چه تعبیری اندیشیده؟
این درسته که مثلا پدر مادرتون حتی اگر شما رو زد و کشت باز هم حق نداریم چیزی بگیم، خداوند که اینقدر دقیقه و کوچکترین کار خیر و شر ما رو میبینه و حساب میکنه
تاوان فریب!
مردی پشت بر الاغش، در حالی که تکه ای علف تازه را با ریسمانی به سر چوبی بسته و آن را روبروی حیوان آویزان کرده، نشسته بود.  حیوان بیچاره همانطور که به طمع خوردن علف، ساعت ها پیش می رفت، مرد را نیز جابجا می کرد.
مردم با دیدن این صحنه به هوش و درایت مرد احسنت می گفتند، که ناگهان پیامبر .ص. را دیدند که با خشم آنها را  نظاره می کند.
پیامبر فریاد زد: ای مرد! آیا از خداوند حیا نمی کنی که مرکبت را فریب می دهی؟.
مرد متعجب و شرمگین گفت: ای رسول خدا!
کتاب گرانسنگ الغدیر موسوعه ای عظیم درباره اثبات ولایت امیر المؤمنین علیه السلام در روز غدیر خم است.
نویسنده محترم کتاب علامه امینی قدس سره، با استفاده از منابع اهل سنت به اثبات استخلاف بلافصل امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از پیامبر اسلام پرداخته است.
برای آشنایی با الغدیر بر روی لینک کلیک کن.
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
گاه گاهی که دلم میگیرد به خودم می گویم: در دیاری که پر از دیوار است به کجا باید رفت؟!به که باید پیوست؟!به که باید دل بست؟!
حس تنهای درونم می گوید: بشکن دیواری که درونت داری!چه سوالی داری؟!تو خدا را داری و خدااول و آخر با توست.
و خداوند عشق است ♥️
تو نور چشمان خداوند هستیاو تو را آفریده تا موفق و توانگر باشیهیچکدام از کارهای گذشته ات نمی تواند مانع محبت و خیرخواهی الله نسبت به تو شوداو علاقه ای به نا امیدی تو ندارد و موفقیت تو را میخواهدتنها ایمان توست که این راه را میسازد
عنوان مقاله : اثبات هدفمندی فرگشت (تکامل) با انتخاب طبیعی غیرتصادفی 
موضوع : اثرات خداوند در جهان هستی
تهیه و جمع آوری: کارگروه توهم بی‌خدایی (موسسه وارثین ملکوت)
فرمت : pdf ، word
تعداد صفحات : 22 ، رنگی A4
تاریخ انتشار: 1397/02/17
شرح مختصر : 
ادامه مطلب
برایِ من
پیامبر اکرم(ص) می‌‌فرمایند: اگر کسی هم و غمش دنیا باشد و دلبستگی به آن داشته باشد اول مصیبتش این است که خداوند به او اعتنا نمی‌کند و دست عنایت خود را از روی سر او برمی‌دارد و بدا به حال کسی که دست عنایت خداوند روی سر او نیست و حق تعالی او را به خودش واگذاشته است.
ادامه مطلب
 حضرت باقر ع فرمود د هر که قران در حال ایستاده در نمارش  بخوانند خداوند بهر حرفی از ان صدحسنه برای او بنویسدو هرکس انرا در نمازش نشسته بخوابد  خداوند بهر حرفی  پنجاه حسنه برایش  بنویسد وهرکه قران را در غیرار نمازش بخواند خداوند بهر حرفی ده حسنه برایش بنویسد ابن محبوب گوید من مانند همین حدیث را از معاذ بن مسلم یکی از راویان حدیث  شنیدم. 2 حضرت صادق  ع فرمودجل باز میدارد تاجری را که در  بازار مشغول بتجارت است  
خواسته شما از قبل از جانب خداوند بزرگ مهیا شده است.آن چیزی که شما آرزوی آن را دارید، استعدادش را خداوند در قلب شما گذاشته است.او از قبل ترفیع و جایگاه شما را مشخص کرده استبا ایمان بمانید مشکلی که حتی فکرش را نمیکردی پروردگار بزرگ به بهترین شکل حل خواهد کرد.
{علائم ظهور - شماره 35}
 
ندای آسمانی | نماد یا حقیقت؟
 
برخی ادعا کردند ندای آسمانی، نمادین و رمزگونه است؛ صدایی بسیار بلند که توسط بعضی بمب‌ها یا موشک‌ها، یا شکستن دیوار صوتی توسط برخی هواپیماها، و یا انفجار بعضی انبارها و مخازن صورت میگیرد؛ صدایی مانند انفجارهای اتمی در اروپا، آمریکا، روسیه و چین... به گونه ای که همه می‌شنوند و جزع فزع میکنند.
اما با تأمل در احادیث، این ادعا رد میشود، زیرا در روایات «صیحه و ندای آسمانی» به جبرئیل نسبت داده
ونیز انحضرت ع فدمود هر گاه بناصبی ها و هم نشینی انها گر فتار شدی پس مانند کسی باش که روی سنگ سرخ شده نشسته باشی تا بر خبزی زیرا خداوند انها را دشمن دارد و لعنت کند پس هر گاه دیدی که در باره امامی از امامان بد گویند بر خیر زبرا غضب خداوند در چنین وقتی بر ایشان نازل کردد
بسم الله مهربون :)
 
به خداحافظی تلخ تو سوگند نشدکه تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشدلب تو میوه ممنوع ولی لبهایمهر چه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد
 
با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهرهیچ کس، هیچ کس اینجا به تو مانند نشدهر کسی در دل من جای خودش را داردجانشین تو در این سینه خداوند نشد خواستند از تو بگویند شبی شاعرهاعاقبت با قلم شرم نوشتند: نشد!
برای خداوند فرقی ندارد که تو برایش نماز بخوانی یا نه ! برایش روزه بگیری یا نه !فرقی ندارد چقدر برای عزیزانش ضجه زده باشی ! اما اینها برای من و تو فرق می کند .
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ،من گفتم من با ایمان ترم تو گفتی من!و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکی است فقط راه اتصالمان به او فرق دارد.به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم ! اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما!خداوند عارف عاشق می
عن الإمام الصادق(علیه السلام): إذا کان یوم القیامة نشر اللّه تبارک و تعالىٰ رحمته حتى یطمع إبلیس فی رحمته! زمانی که قیامت برپا شود، خداوند آنقدر رحمتش را منتشر می‌کند تا اینکه حتی ابلیس هم نسبت به رحمت خدا طمع می‌کند! الأمالی للشیخ الصدوق(ره)؛ ص۲۷۴
کتاب جهان یک خدا دارد: اثبات توحید با مثال هایی قابل فهم و زیبا برای کودکان.
کتاب جهان یک خدا دارد : غلامرضا حیدری ابهری،نشر جمال
معرفی:
پس از اثبات وجود خدا به این پرسش باید پاسخ داد که آیا جهان یک خدا دارد یا چند خدا؟قرآن کریم، همانگونه که به اثبات وجود خدا می پردازد، با تمام قدرت به مبارزه با چند خدایی و شرک اقدام می‌کند .کتاب (جهان یک خدا دارد) با مثال های زیبا و قابل فهم برای کودکان، این آموزه مهم قرآن کریم را برای آنان بیان می کند و تصویر ک
 ✍امام رضا علیه السلام به خداوند خوشبین باش، زیرا هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمانِ خوشِ او همراه است، و هر که به رزق و روزى اندک خشنود باشد، خداوند به کردار اندک او خشنود باشد، و هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشد، بارش سبک و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسّلامِ بهشت رساند. تحف العقول، ص۴۴۹ 
 ┄┅┅❅❅┅┅┄ 
«٣٠»یَوْمَ‌ تَجِدُ کُلُّ‌ نَفْسٍ‌ ما عَمِلَتْ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ‌ مِنْ‌ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ‌ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ‌ أَمَداً بَعِیداً وَ یُحَذِّرُکُمُ‌ اللّهُ‌ نَفْسَهُ‌ وَ اللّهُ‌ رَؤُفٌ‌ بِالْعِبادِ روزى که هرکس،هر کار نیکى انجام داده حاضر بیابد و هرچه بدى کرده،آرزو مى‌کند،اى‌کاش ! بین آن عمل و او فاصله‌اى دور مى‌بود.و خداوند شما را از (مخالفت امرش)بر حذر مى‌دارد و(در عین حال)خداوند به بندگان مهربا
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
آنچنان از رحمت خداوند میگویند که نتیجه کلامشان انکار جهنم و عذاب میشود....
آری خداوند بسیار مهربان است حتی از پدرو مادر مهربان‌تر
ولی آنکس که در رحمت و مهربانی و محبت خداوند آنقدر افراط میکند که عذاب را منکر میشودجواب قربانیان اسید را چه میدهد؟
انسانهایی که تا عمر دارند باید تاوان ظلم از  حیوانات پست تری را بدهند و ثانیه ها را با رنج و درد تحمل کنند...
براستی خداوند اگر با آنکس که اسید
21، 21این یک رسم هر ساله است که درب حیاط خلوت کوچکمان را باز کنیم و طنین الله اکبرمانبین صدای مردم، گم شود...و من با تمام وجودماین رسم شیرین را دوست دارمبلکه به آن تعلق دارم...چهل ساله که پای انقلاب اسلامی ایرانبرای رسیدن به تمدن نوین #اسلامیو حقیقت کلمه ی توحیدفریادهاجان هامال هابذل شده...چهل ساله کهسرزندگیامیدو انگیزه ی رسیدنمشق این قطره های نوره...و من دوشادوش مردهایمانیقینم رابه گوش آسمان می‌رسانمکه خداوندبزرگتر است از هر اندیشه ایو خداون
«٥»إِنَّ‌ اللّهَ‌ لا یَخْفى‌ عَلَیْهِ‌ شَیْ‌ءٌ فِی الْأَرْضِ‌ وَ لا فِی السَّماءِ همانا هیچ‌چیز ،(نه)در زمین و نه در آسمان،بر خداوند پوشیده نمى‌ماند. نکته‌ها: در چند آیه‌ى قبل،سخن از قیّوم بودن خداوند بود.در این آیه،آشکار بودن همه چیز براى او مطرح شده که جلوه‌اى از قیّومیّت اوست.
ادامه مطلب
هوحضرت وصی امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام:هیچ کس ایمان را به حد کمال خویش نمی رساند تا آنکه مرا به عمق معرفتم بشناسد. پس آنگاه که مرا به این معرفت شناخت ، هر آینه خداوند قلب او را با ایمان آزموده ، سینه اش را برای اسلام گشاده ساخته و عارفی روشن بین گردیده است و هر کس که از شناخت آن کوتاهی نمود و به آن نرسید ، شک کننده و تردیدگر است. معرفت من به نورانیت معرفت خداوند عزوجل است و معرفت خداوند عزوجل ، معرفت من به نورانیّت است.حدیث معرفت به نورانی
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه
مولایمان امام محمد باقرالعلوم به ابا ربیع فرمودند
ای ابا ربیع
ریاست را طلب مکن
دنباله رئیس هم مباش
به بهانه ما اهل بیت هم از مردم نخور که
خداوند بیچاره و فقیرت خواهد کرد
وسائل الشیعه
✨﷽✨
✅عبادت ‌کنندگان سه گروهند:
✍امام حسین علیه السلام :گروهی خداوند را به انگیزه رسیدن به پاداش و دست‌ یافتن به نعمتهای نامحدودش عبادت می‌کنند، این دسته از عبادت‌کنندگان مانند سوداگران سودجو است. 
بعضی خداوند را از ترس عذاب می‌پرستند و عبادت می‌کنند که این دسته از عبادت‌کنندگان در خور بردگان زرخرید است.
و کسانی هستند که خداوند را به منظور شکرگزاری و انجام یک وظیفه انسانی پرستش می‌نمایند ( خداوندا من تو را عبادت می‌کنم چون لایق پرس
«٥١»إِنَّ‌ اللّهَ‌ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ‌ فَاعْبُدُوهُ‌ هذا صِراطٌ‍‌ مُسْتَقِیمٌ‌ به راستى که خداوند،پروردگار من و پروردگار شماست،پس او را بپرستید که این راه مستقیم است. نکته‌ها: برخلاف انجیل‌هاى تحریف شده کنونى که از خداوند به عنوان پدر عیسى علیه السلام نام مى‌برند، قرآن جمله‌ى
ادامه مطلب
«٥١»إِنَّ‌ اللّهَ‌ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ‌ فَاعْبُدُوهُ‌ هذا صِراطٌ‍‌ مُسْتَقِیمٌ‌ به راستى که خداوند،پروردگار من و پروردگار شماست،پس او را بپرستید که این راه مستقیم است. نکته‌ها: برخلاف انجیل‌هاى تحریف شده کنونى که از خداوند به عنوان پدر عیسى علیه السلام نام مى‌برند، قرآن جمله‌ى
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
اثبات معاد از طریق فطرت
 
با دقّت در تمایلات باطنی انسان‌ها، این حقیقت به خوبی روشن می‌شود که همه انسان‌ها فطرتاً طالب یک زندگی سالم، توام با عیش و سرور، امنیت، آسایش، آرامش، با صفا و صممیت، با محبت همیشگی و بدون زوال، وسیع (از جهت کمی و کیفی)، جاودانه و ابدی هستند در حالی که چنین زندگی در این دنیا وجود ندارد. انسان‌ها، فطرتاً تشنه و عاشق حیات جاوید هستند و از مرگ و فنا بیزار می‌باشند و شدیدا با عوامل مرگ و نابودی مب
امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی ناب و زیبا خطاب به غافلانی چون بنده میفرماید:«انّ الوصول الی اللّه عزّوجلّ سفرٌ لا یُدرَک الّا بامتِطاء اللّیل»وصال به خداوند عزوجل سفری است که جز با مَرکَب راهوارِ «شب زنده داری» به دست نمی‌آید....اساتید سلوک میفرمایند که حقیقت آنوقت بر جان ما طلوع میکند که خیالات و خواطر و افکار پراکنده از صحنه‌ی دل زدوده شود، و بهترین وقت برای این هدف، سکوت نیمه شب است و لذا سفارش اهل بیت و بزرگان همیشه به شب زنده دار
آیا عقل در فهم مطالب استقلال دارد؟
جواب: بله.
دلیل حلّی این مطلب کمی طولانی است و به مباحث علم حضوری باز می گردد.
امّا دلیل نقضی:
1. اگر عقل انسان استقلال نداشته باشد، چه چیزی حجیت قرآن کریم و احادیث را اثبات می‌کند؟
حقیقت این است که بدون پذیرش استقلال عقل، حجیت قرآن کریم و احادیث نیز قابل اثبات نیست.

سوال: اگر عقل مستقل است، چه دلیلی وجود دارد که به سراغ قرآن کریم و احادیث برویم؟
پاسخ: عقل خودش درک می کند بعضی از مسائل را نمی فهمد، برای همین به
 

خداوند متعال می فرمایند:
 
وقتی بنده یک وجب به من نزدیک شود ذراعی [از آرنج تا نوک انگشتان] به او نزدیک شوم و چون ذراعی به من نزدیک شود بیش از دو ذراع به او نزدیک شوم و اگر با راه رفتن به سوی من آمد من دوان دوان به سویش آیم.
 
چقدر خداوند مهربان است؛ خودش در آخر حدیث قرب نوافل می‌فرماید: ما تردّدتُ فی شیء أنا فاعلُه کتردّدی فی موت مؤمنٍ یکرهُ المَوت و أنا أکره مَسائته؛ من در هیچ چیزی که می‌خواستم به جای آورم متردد نشدم به اندازه تردّدم در مرگ مومنی که اراده داشتم او را بمیرانم، او مرگ را ناگوار می‌دانست، و من آزار و اذیت او را ناگوار می‌داشتم...
هرکسی در این دنیا با این قلب است که زنده است
اگر قلب مُرد انسان هم ازحرکت خواهد ایستاد.
اما باهمین قلب است که انسان وارد صحنه قیامت خواهدشد، 
اگر قلب سالم بود آنجا بدرد ما خواهد خورد 
زیرا خداوند فرموده اند:(یوم لاینفع مال ولا بنون)
روز قیامت مال و فرزند نفعی ندارد
(الا من اتی الله بقلب سلیم)
اما این قلب سالم است که در آن روز بدرد ما خواهد خورد
قلب سالم کدام قلب است؟
به تعبیر روایات قلبی که محبت هیچ کس غیر خداوند درآن نباشد
(اَلْقَلْبُ اَلسَّل
این کلمه علم یا علمی خیلی گسترده و فراگیر است.
ما علوم مختلفی داریم که هر کدام تعاریف جداگانه ای دارد و مشمول یک طیف و سطح خاصی از دانسته ها (دانش) میشود.مثلا منطق ، فلسفه ، ریاضی ، موسیقی ، طبیعیات و فیزیک... همه اینها علم هستند ولی هم موضوع مشخصی دارند و هم دامنه و محدوده مشخص.لذا در بحث خداشناسی و رابطه آن با علم اول باید مشخص کنیم کدام علم مورد استناد ماست.اما مشاهده میکنیم که گاهاً در نفی و اثبات خدا عنوان "علمی"  به کار برده میشود.امروزه بطو
«٢٤٤»وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ وَ اعْلَمُوا أَنَّ‌ اللّهَ‌ سَمِیعٌ‌ عَلِیمٌ‌ و در راه خداوند پیکار کنید و بدانید که خداوند شنوا و داناست. نکته‌ها: در آیه قبل خواندیم که فرار از جنگ،چاره‌ساز نیست و قهر خداوند مى‌تواند هزاران نفر فرارى را فراگیرد . این آیه مى‌فرماید:اکنون که مرگ و حیات به دست اوست،پس در راه او پیکار کنید و بدانید که پاداش شما نزد او محفوظ‍‌ است.زیرا او به آنچه بر شما مى‌گذرد،آگاه است. پیام‌ها: ١-جهاد و مبارز
بهار امثال در سال های اخیر یکی از بهترین سال های بهاری بود که مناطق خراسان جنوبی رو فرا گرفت البته در اکثر نقاط کشور بارندگی زیاد بود به بعضی ها به شادی گذشت و به بعضی ها با غم و اندوه و این رسم روزگاره پایان هر خوشی غم است و پایان هر شکستی پیروزی ایست . شر و خیر اعمالی ایست که خداوند بندگانش را می ازماید و انها را در امتحان قرار می دهد 
باید در این امتحان الهی  به نشانها و حکمت های خداوند بنگریم و شاکر نعمتهای خداوند باشیم  که انسانها را با شر و
مَا کَانَ لِنَبِیٍّ أَن یَکُونَ لَهُ أَسْرَىٰ حَتَّىٰ یُثْخِنَ فِی الْأَرْضِ تُرِیدُونَ عَرَضَ الدُّنْیَا وَاللَّهُ یُرِیدُ الْآخِرَةَ وَاللَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ
هیچ پیامبری حق ندارد اسیرانی (از دشمن) بگیرد تا کاملاً بر آنها پیروز گردد (؛ و جای پای خود را در زمین محکم کند)! شما متاع ناپایدار دنیا را می‌خواهید؛ (و مایلید اسیران بیشتری بگیرید، و در برابر گرفتن فدیه آزاد کنید؛ ولی خداوند، سرای دیگر را (برای شما) می‌خواهد؛ و خداوند قادر و حک
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
نبوّت یعنی مأموریت مستقل از طرف خداوند متعال برای ابلاغ احکام و ارشاد خاص و عام، چه این مأموریت در خواب به او الهام شود چه در بیداری، چه به واسطه ملکی باشد و چه بلاواسطه از حق تعالی الهام بگیرد.
خلاصه کسیکه منصب پاسداری و راهنمائی را خداوند متعال مستقلاً به او مرحمت فرماید ولو نسبت به محیط کوچکی، او نبیّ است. لذا نباید با امامت اشتباه شود، زیرا امامت به معنای نیابت و معاونتِ پیغمبر است نه مأموریت بالاصالة و مستقل
شهادت یک آرزو و رویا نیست. شهادت یک عهد است با معبود و یک رویه برای زندگی کردن در هر لحظه تا زمان پیوستن به قافله ی کربلا.
شهادت برای کسانی که کاهلند آرزویی است بس دور و دراز. اگر رحمت خداوند حدی داشت می شد با اطمینان گفت که کاهلان را به وادی "بل احیاهم" راهی نیست؛ در حالی که خداوند هم رحمان است و هم رحیم.
1تاثیر توبه در جرایم تعزیری:
اگر جرایم درجه ٦ و ۷ و ۸ باشد ((سقوط مجازات))
اگر جرایم درجه ۱و ۲و ۳و ٤ و ۵ باشد ((از جهات تخفیف و اختیاری))

2تاثیر  توبه در قصاص:
⇦((مطلقا تاثیری ندارد))

3تاثیر توبه در دیات :
⇦((مطلقا تاثیری ندارد))

4تاثیر توبه در حدود:
اگه قبل اثبات جرم حدی باشه مجازات ساقط میشه مگه در مورد جرایم حدی قذف و محاربه مراتب توبه و ندامت باید توسط قاضی دادگاه محرز بشه البته قبل از اثبات جرم در مورد محاربه ((اگه قبل از دستگیری)) باشه مجازات
چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانیحضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جان
بهار امثال در مقایسه با سال های اخیر یکی از بهترین سال های بهاری بود که مناطق خراسان جنوبی رو فرا گرفت البته در اکثر نقاط کشور بارندگی زیاد بود به بعضی ها به شادی گذشت و به بعضی ها با غم و اندوه و این رسم روزگاره پایان هر خوشی غم است و پایان هر شکستی پیروزی ایست . شر و خیر اعمالی ایست که خداوند بندگانش را می ازماید و انها را در امتحان قرار می دهد 
باید در این امتحان الهی  به نشانها و حکمت های خداوند بنگریم و شاکر نعمتهای خداوند باشیم  که انسانها
 
خداوند به موسی گفت :
از دو موقعیت خنده م می گیره :
((وقتی من بخوام کاری انجام بشه و تلاش بیهوده ی دیگران رو می بینم تا جلو انجام اون کار رو بگیرند و وقتی من نخوام کاری انجام بشه و جماعتی رو می بینم که برای انجام اون به آب و آتش می زنند.))
 
قدرت تقدیر خداوند از خواست پدرم و مادرم و حتی از خواست خودمون هم بیشتره .

 
روی ماه خداوند را ببوس !
#مصطفی مستور
کودکی که آماده تولد بود، نزد خداوند رفت و از او پرسید:«می‌گویند فردا شما مرا به زمین می‌فرستید، اما من به این کوچکی و بدون هیچ کمکی چگونه می‌توانم برای زندگی به آنجا بروم؟»
خداوند پاسخ داد: « از میان تعداد بسیاری از فرشتگان، من یکی را برای تو در نظر گرفته‌ام. او از تو نگهداری خواهد کرد.»اما کودک هنوز مطمئن نبود که می خواهد برود یا نه :«اما اینجا در بهشت، من هیچ کار جز خندین و آواز خواندن ندارم و اینها برای شادی من کافی هستند.»
خداوند لبخند زد
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب ثواب الاعمال وعقاب الاعمال چنین آمده است
امام باقر علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: خداوند عزوجل مى فرماید: کسى را که در اسلام از پیشواى ظالمى که از جانب خداوند عزوجل نیست اطاعت کند، حتما عذاب مى کنم ، گرچه انسان نیکوکار و با تقوایى باشد و هر کسى که در اسلام از پیشواى هدایتگرى که از اطراف خداوند عزوجل باشد اطاعت کند، حتما او را مى بخشم ، گرچه خو
«٥٤»وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللّهُ‌ وَ اللّهُ‌ خَیْرُ الْماکِرِینَ‌ و(دشمنان عیسى)تدبیر خود را(براى کشتن او)به کار بستند.خداوند نیز تدبیر خود را(براى حفظ‍‌ او)به کار برد و خداوند بهترین تدبیرکننده است. نکته‌ها: امام رضا علیه السلام فرمود:مراد از مکر خدا،کیفرِ مکر است وگرنه او اهل مکر نیست. ١گرچه آیه به یکى از
ادامه مطلب
هرکسی در این دنیا با این قلب است که زنده است
اگر قلب مُرد انسان هم ازحرکت خواهد ایستاد.
اما باهمین قلب است که انسان وارد صحنه قیامت خواهدشد، 
اگر قلب سالم بود آنجا بدرد ما خواهد خورد 
زیرا خداوند فرموده اند:(یوم لاینفع مال ولا بنون)
روز قیامت مال و فرزند نفعی ندارد
(الا من اتی الله بقلب سلیم)
اما این قلب سالم است که در آن روز بدرد ما خواهد خورد
قلب سالم کدام قلب است؟
به تعبیر روایات قلبی که محبت هیچ کس غیر خداوند درآن نباشد
(اَلْقَلْبُ اَلسَّل
در مورد ذات خدا گفتیم که قابل شناخت نیست و سئوال مطرح شد که وقتی ذات خدا قابل شناخت نیست اصلا چگونه ما خدایی را میشناسیم یا خدا شناخته میشود؟پاسخ هم این بود که از طریق تجلی صفات.
صفت چیست؟ صفت کلمه ایست که اسم را توصیف میکند.در مورد خداوند هم این صفات هستند که به ما شناخت می دهند خداوند کیست و چیست.
اهل ایمان به دونوع صفات در مورد خداوند اعتقاد دارند:صفات ذاتصفات فعل(فاعلی)
"صفات ذات" یعنی هرآنچه که با خودِ خدا سنجیده میشود بدون اینکه چیزی در مق
 
 
 
درگذشت مرحومه هاجر آخوندی(همسر مرحوم کربلایی میرزا مسیح) را خدمت خانواده محترم آخوندی و فامیل وابسته تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندیم.  خداوند بیامرزد   روحش شاد 
 
 
 
 
اعتقاد شیعه در مورد توحید
شیخ صدوق رضوان الله علیه می‌نویسد:
دین الامامیة هو الاقرار بتوحید الله تعالى ذكره، ونفی التشبیه عنه، وتنزیهه عما لا یلیق به.
آیین امامیه یعنی اقرار و شناخت به توحید خداوند متعال و نفی تشبیه از خداوند متعال، و تنزیه خداوند متعال از هرگونه عیب و نقص است.
امالی شیخ صدوق، صفحه ۴۵۴، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
امام باقر ع فرمود نه بخدا سوگند خداوند از مردم جز دو خصلت نخواسته است یکی اعتراف بنعمتهای او تا نعمت را بر ایشان بیفزاید ودبگر اعتراف بگناهان تا انهارا برای ایشان بیامرزد  3 برخی از اصحاب عمروبن عثمان از حضرت صادق حدیث کند که شنیدم ان حضرت مبفرمود همانا مردگاهی گناه کند وخدا لوسیله ان اورا ببهشت برد عرضکردم خداوند بسبب گناه اوراببهشت برد فرمود اری هر اینه او گناه کندو پیوسته از تن ترسان است و بر خود خشمناک است پس خداوند لباو ترحم کند واورا 

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اعتکافِ دل